Zestawienie robót przy kolejnych przeglądach

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kasper
    Classic
    • 2007
    • 23

    Zestawienie robót przy kolejnych przeglądach

    Po świętach jadę odbierać swoją z warsztatu, robili mi przód i lewy bok . Elementy dawali nowe , powiedzcie na co zwrócić uwage przy odbiorze auta :?: :?: :?:
  • ===Tomy===
    Rider
    • 2006
    • 552

    #2
    Zestawienie robót przy kolejnych przeglądach

    Drodzy grupowicze.

    Mam nadzieję, że kolejny raz spotkam się z rzetelnymi informacjami jak w poprzednich tematach, w których uczestniczyłem

    Otóż nastał moment kiedy to na liczniku pojawi się magiczna liczba przejechanych kilometrów = 90.000 i w związku z przeglądem jaki mnie czeka chciałbym prosić Was o zestawienie czynności przegląd/wymiana przy następnych przebiegach.

    Podykotwane jest to względami czysto ekonomicznymi, gdyż auto fizycznie jest z rocznika 2003, gwarancja na silnik zakończyła się rok temu (2 lata lub 90kkm). Mając dostęp do części zamiennych (hurt np. rolka prowadząca z napinaczem i paskiem rozrządu koszt w hurtowni 250 zł, ASO 850 zł z robocizną) oraz rzetelne zakłady mechaniki samochodowej postanowiłem, że dalsze przeglądy będę dokonywał tylko i wyłącznie we własnym zakresie. Zdaję sobie sprawę, że wiąże się z to z utratą wartości auta przy jego dalszej odsprzedaży (mit lub fakt) jednak zakładam sytuację, że moja Octavka posłuży mi jeszcze minimum drugie tyle zanim nadejdzie czas zmiany na inny pojazd.

    Jeśli jest tutaj ktoś , kto doskonale orientuje się o czynnościach i w krótkim zestawieniu mógłby opisać mi jakie podzespoły należy wymienić, co wyregulować przy kolejnych 15kkm będę stokrotnie wdzięczny.

    Oczywiście jeśli sytuacja i czynności będą wymagały interwencji serwisu nie będzie żadnych dyskusji, jeśli jednak czynności będą skupiały się jak do tej pory na wymianie filtrów, olejów, elementów ulegających zużyciu te będę dokonywał już tylko i wyłącznie we własnym zakresie.

    P.S
    Czy jest jakiś długoterminowy sposób na pozbycie sie hałasu podczas hamowania wydobywającego się z tylnych bębnów hamulcowych ? Co przegląd ASO "czyści" okładziny i sprawdza stan cylinderków jednak wystarczy trochę wody, zebranego nalotu z okładzin i delikatne naciśniecie hamulca powoduje denerwujący hałas roznoszący się po całym aucie. ASO twierdzi, że mają tak wszystkie Octavki, szczególnie po zimie

    Pozdrawiam serdecznie.
    Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
    Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
    Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

    Komentarz

    • Samiec
      RS
      S_OCP Member
      • 2004
      • 4287
      • Octavia I (1U2)
      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
      • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

      #3
      Pierwsze slysze ze jest limit kilometorw 90kkm :shock: Z tego co wiem byla gwarancja na 2 lata bez ilosci kilometrow.(tez mam 2003rok)
      Jak bedziesz zmienial juz rozrzad to nie tylko pasek i rolke napinajaca ,tylko wszystkie rolki i pompe wody najlepiej(sluzy ona jako jedna z rolek) . Przy 2 latach czas wymienic tez plyn hamulcowy. Wszystkie informacje co wymieniac i przy ilu km znajdziesz w ksiazce servisowej.
      TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
      SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
      SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

      Komentarz

      • ===Tomy===
        Rider
        • 2006
        • 552

        #4
        Zamieszczone przez Samiec
        Pierwsze slysze ze jest limit kilometorw 90kkm :shock: Z tego co wiem byla gwarancja na 2 lata bez ilosci kilometrow.(tez mam 2003rok)
        Przepraszam pomyliłem się ... Tak, było 2 lata.

        Zamieszczone przez Samiec
        Jak bedziesz zmienial juz rozrzad to nie tylko pasek i rolke napinajaca ,tylko wszystkie rolki i pompe wody najlepiej(sluzy ona jako jedna z rolek) . Przy 2 latach czas wymienic tez plyn hamulcowy. Wszystkie informacje co wymieniac i przy ilu km znajdziesz w ksiazce servisowej.
        Uzyskując informacje, że na 90kkm wymieniamy tylko jedną rolkę i pasek też byłem zdziwiony. Kompleksowa wymiana elementów rozrządu następuję przy 180kkm (4 rolki + ponownie pasek). Pracownik ASO wspominał, że przy 90kkm zmieniają jeszcze (jakieś) poduszki pod silnikiem (mogę pomylić nazewnictwo) ;-)

        Co do książki nie zaglądałem zatem mam lekturę :-)

        Dziękuję.
        Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
        Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
        Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

        Komentarz

        • Martinez
          L&K
          • 2004
          • 1366
          • Audi

          #5
          Zamieszczone przez ===Tomy===

          Uzyskując informacje, że na 90kkm wymieniamy tylko jedną rolkę i pasek też byłem zdziwiony. Kompleksowa wymiana elementów rozrządu następuję przy 180kkm (4 rolki + ponownie pasek). Pracownik ASO wspominał, że przy 90kkm zmieniają jeszcze (jakieś) poduszki pod silnikiem (mogę pomylić nazewnictwo) ;-)
          Z tego co wiem to powinno się wymienić kompletny rozrząd + pompa wody i to jest jedyna kompleksowa wymiana rozrządu (powinno sie robić co 90kkm - chyba). Natomaist co do wymiany poduch pod silnikiem to pierwsze słysze, wydaje mi sie że wymienia sie jak sie uszkodzą a nie jak sie wymienia rozrząd :shock:
          Tak se wspominający Octavię - byly jej posiadacz
          teraz: stalowe A4 B7 2.0 TFSI tiptronic
          czarna AR 156 1.8 T.Spark

          Komentarz

          • xekon
            Rider
            S_OCP Member
            • 2005
            • 742

            #6
            Z tym ze rozrzad wymienia sie po 90 albo 120km zaleznie od rocznika - o ile dobrze pamietam. A dla bezpieczenstwa mozna wczesniej

            Komentarz

            • ===Tomy===
              Rider
              • 2006
              • 552

              #7
              Zamieszczone przez Martinez
              Z tego co wiem to powinno się wymienić kompletny rozrząd + pompa wody i to jest jedyna kompleksowa wymiana rozrządu (powinno sie robić co 90kkm - chyba). Natomaist co do wymiany poduch pod silnikiem to pierwsze słysze, wydaje mi sie że wymienia sie jak sie uszkodzą a nie jak sie wymienia rozrząd :shock:
              Bazuję na informacjach bezpośrednio z ASO. W poniedziałek dokonuję przeglądu i wypytam o wszelkie szczegóły. Jednocześnie po raz pierwszy spotykam się z sugestią, że podczas 90kkm do wymiany idzie także pompa wodna. Na tym etapię zakończę dyskusję, gdyż jestem laikiem i nie chcę zgadywać co dalej.

              Pozdrawiam.
              Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
              Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
              Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

              Komentarz

              • Maicroft
                Moderator
                S_OCP MemberModeratorr
                • 2004
                • 25757
                • Audi

                #8
                ===Tomy===, Pompa gdy oddajesz stara kosztuje chyba okolo 300zl. Dlaczego warto wymienic, przeszukaj watki od nowego roku, gdzie kolega Chester121 napisal jak to bylo, gdy ASO nie wymienilo pompy i jakie wyszly z tego powodu jajca.
                Spritmonitor.de

                Komentarz

                • ===Tomy===
                  Rider
                  • 2006
                  • 552

                  #9
                  Zamieszczone przez Maicroft
                  ===Tomy===, Pompa gdy oddajesz stara kosztuje chyba okolo 300zl. Dlaczego warto wymienic, przeszukaj watki od nowego roku, gdzie kolega Chester121 napisal jak to bylo, gdy ASO nie wymienilo pompy i jakie wyszly z tego powodu jajca.
                  Dzięki .. już zabieram się do lektury.

                  Update

                  Jestem po rozmowie z kierownikiem ASO.
                  Przynaję, ASO rekomenduje wymiane pompy jako działanie prewencyjne.
                  W związku z przypadkami awarii pomp wodnych w silnikach VW serwis radzi dokonać wymiany pompy już przy 90kkm. Standardowo pompy wodne wymieniane są przy 180.000 km jednak biorąc pod uwagę, że "wszystko się może zdarzyć" - zatarcie pompy - > uszkodzenie głowicy -> koszt naprawy nawet kilka tysięcy złotych klient otrzymuje propozycję także i wymiany pompy na nową.
                  Zatem dołożyłem pompę do silnika ALH niemieckiej firmy HAPU, koszt 140 zł.

                  Maicroft - > dziekuję za tę ważną informację.
                  Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
                  Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
                  Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

                  Komentarz

                  • T/J
                    Drive
                    • 2006
                    • 87

                    #10
                    Witam
                    Po wymianie kpl.rozrządu jw koledzy napisali jeżeli masz TDI zasilane pompą VP koniecznie trzeba sprawdzić kąt wtrysku i ewentualnie go skorygować.Ma to zasadniczy wpływ na rozruch zimnego silnika.Do tego potrzebny jest VAG.
                    Pozdrawiam.

                    Komentarz

                    • Samiec
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2004
                      • 4287
                      • Octavia I (1U2)
                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                      • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez Maicroft
                      ===Tomy===, Pompa gdy oddajesz stara kosztuje chyba okolo 300zl.
                      O ile dobrze pamietam to chyba placilem 150-160zl za regenerowana jak oddalem stara :roll:
                      TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                      SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                      SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                      Komentarz

                      • chester121
                        L&K
                        • 2005
                        • 1053

                        #12
                        ===Tomy===, wymieniaj wszystko zwlaszcza pompe wody!!!!
                        kosztuje 150zl wiec cena nie jest duza w porownaniu do naprawy

                        i koniecznie przycisnij ich zeby wyregulowali kat wtrysku bo sami na to nie wpadna
                        wiec stoj nad nimi !!!
                        co do wymiany rozrzadu to ja bym robil to w serwisie koszt okolo 800+150(pompa)
                        wiec cena chyba nie duza a masz gwarance ze jak cos sie sypnie to ty nie wybulisz kasy za naprawe

                        Komentarz

                        • ===Tomy===
                          Rider
                          • 2006
                          • 552

                          #13
                          Zamieszczone przez chester121
                          ===Tomy===, wymieniaj wszystko zwlaszcza pompe wody!!!!
                          kosztuje 150zl wiec cena nie jest duza w porownaniu do naprawy

                          i koniecznie przycisnij ich zeby wyregulowali kat wtrysku bo sami na to nie wpadna
                          wiec stoj nad nimi !!!
                          co do wymiany rozrzadu to ja bym robil to w serwisie koszt okolo 800+150(pompa)
                          wiec cena chyba nie duza a masz gwarance ze jak cos sie sypnie to ty nie wybulisz kasy za naprawe
                          Tak, wszystko zanotowane. Oczywiście rozrząd i wszelkie czynności wykonuję w ASO. Kolejne przeglądy mniej zaawansowane będa kwestią podejścia znajomych warsztatów mechaniki pojazdowej. Pisząc o podejściu sctricte ekonomicznym mam na uwadze kwestie cen części zamiennych. Pompa, napinacz+rolka+pasek, reszta w kwestii ASO.
                          Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
                          Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
                          Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

                          Komentarz

                          • Maicroft
                            Moderator
                            S_OCP MemberModeratorr
                            • 2004
                            • 25757
                            • Audi

                            #14
                            Zamieszczone przez Samiec
                            Zamieszczone przez Maicroft
                            ===Tomy===, Pompa gdy oddajesz stara kosztuje chyba okolo 300zl.
                            O ile dobrze pamietam to chyba placilem 150-160zl za regenerowana jak oddalem stara :roll:
                            No to jeszcze lepiej, ze jest taniej. Ja nie jestem obyty z cenami pomp, niektore czesci mniej wiecej wiem ile kosztuja, ale to tez sie zmienia zauwazylem jak wieje wiatr z zachodu :wink:
                            Spritmonitor.de

                            Komentarz

                            • Paweł T
                              Elegance
                              • 2006
                              • 784

                              #15
                              co do wymiany rozrzadu to ja bym robil to w serwisie koszt okolo 800+150(pompa)
                              Gdzie ty masz ASO, które zrobi to w takich pieniądzach. Ja podjechałem do Łęczycy, to mi powiedzieli że robocizna kosztuje 400zł, rozrząd nie wiem ile, ale za pompę wody powiedzieli 420zł Do tego sprawdzili mi w książce samochodu, że u mnie rozrząd jest do wymiany po 150kkm, co mnie już zupełnie zjeżyło :diabelski_usmiech
                              wolę oryginalną pompę ze sklepu, nie ASO za 195zł nową, do tego kompletny rozrząd za 550zł, czyli razem już 745zł, do tego koszt wymiany, razem ca 1000zł. Gdzie jest więc to ASO, które robi to za 950zł. W Łodzi jeden pan w czarnym garniturku w ASO powiedział mi że rozrząd to koszt ok 1000-1800zł, ciekawa rozbieżność.
                              TDI ASV 140KM 300Nm

                              Komentarz

                              • chester121
                                L&K
                                • 2005
                                • 1053

                                #16
                                Gdzie ty masz ASO, które zrobi to w takich pieniądzach. Ja podjechałem do Łęczycy, to mi powiedzieli że robocizna kosztuje 400zł, rozrząd nie wiem ile, ale za pompę wody powiedzieli 420zł Do tego sprawdzili mi w książce samochodu, że u mnie rozrząd jest do wymiany po 150kkm, co mnie już zupełnie zjeżyło
                                wolę oryginalną pompę ze sklepu, nie ASO za 195zł nową, do tego kompletny rozrząd za 550zł, czyli razem już 745zł, do tego koszt wymiany, razem ca 1000zł. Gdzie jest więc to ASO, które robi to za 950zł. W Łodzi jeden pan w czarnym garniturku w ASO powiedział mi że rozrząd to koszt ok 1000-1800zł, ciekawa rozbieżność.
                                ASO we wroclawiu ELCAR
                                rozrzad co 150kkm ??? wydawalao mi sie ze 120kkm to max

                                po cholere ci oryginalna popma za ponad 300zl jak ta ma gwarancje i jak cos sie stanie to serwis pokrywa koszty>?????

                                takze zapraszam do wroclawia( acha ja nie wspominalem o kompletnym rozrzadzie tylko takim co wymieniaja w skodzie) czyli pasek i 2 rolki plus wymiana
                                to kosztuje 800zl weszlo to nie dawno bo ja jakies 2 miesiace temu tam robilem jeszce za 1500zl (bez pompy wody ((((( )

                                Komentarz

                                • Purchawa
                                  Admin
                                  S_OCP Member
                                  • 2004
                                  • 8007

                                  #17
                                  Ja robilem rozrzad w ASO i z gorna rolka, ktora zwykle sie wymienia co druga wymiane, ale u mnie juz piszczala to wymienilem, zaplacilem ~950zl z klubowa znizka. Koszt tej rolki to 120zl, czyli za sam rozrzad ale bez pompy wody wyszlo by jakies 850zl.
                                  "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                                  Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                                  STOP ECO-TERRORISM!

                                  Komentarz

                                  • Samiec
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2004
                                    • 4287
                                    • Octavia I (1U2)
                                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                    #18
                                    Zamieszczone przez Purchawa
                                    Ja robilem rozrzad w ASO i z gorna rolka, ktora zwykle sie wymienia co druga wymiane...
                                    Ktora to jest rolka ? bo ja myslalem ze juz wywalilem wszystkie :roll: Dysponuje ktos fotka z etki moze? :roll:
                                    TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                                    SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                                    SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                                    Komentarz

                                    • Paweł T
                                      Elegance
                                      • 2006
                                      • 784

                                      #19
                                      Ktora to jest rolka ?
                                      sprawdź na skodaczesci.pl tam są zdjęcia części pojedynczo
                                      TDI ASV 140KM 300Nm

                                      Komentarz

                                      • Purchawa
                                        Admin
                                        S_OCP Member
                                        • 2004
                                        • 8007

                                        #20
                                        Zamieszczone przez Samiec
                                        Zamieszczone przez Purchawa
                                        Ja robilem rozrzad w ASO i z gorna rolka, ktora zwykle sie wymienia co druga wymiane...
                                        Ktora to jest rolka ? bo ja myslalem ze juz wywalilem wszystkie :roll: Dysponuje ktos fotka z etki moze? :roll:
                                        Gorna prowadzaca. Jak zdejmiesz obudowe rozrzadu to od razu ja widac.
                                        "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                                        Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                                        STOP ECO-TERRORISM!

                                        Komentarz

                                        • Maicroft
                                          Moderator
                                          S_OCP MemberModeratorr
                                          • 2004
                                          • 25757
                                          • Audi

                                          #21
                                          Pasek rozrządu 140zl
                                          Rolka napinająca paska rozrządu 180zl
                                          Rolka zwrotna paska rozrządu 90-150 w zaleznosci chyba od rocznika
                                          Pompa wody od 140zl do 250
                                          robocizna 350zl w ASO

                                          czyli max 1070zl na dobrych czesciach, ktore do ASO mozna przyniesc.
                                          Spritmonitor.de

                                          Komentarz

                                          • Paweł T
                                            Elegance
                                            • 2006
                                            • 784

                                            #22
                                            czyli max 1070zl na dobrych czesciach, ktore do ASO mozna przyniesc
                                            właśnie się zastanawiałem, czy mogę jechać do ASO z własnymi częściami?
                                            wtedy cena usługi nie jest wysoka, ASO bierze pieniądze za części. Chyba jednak jeśli przyjdę z własnymi częściami, to nie dostanę gwarancji naprawy?
                                            TDI ASV 140KM 300Nm

                                            Komentarz

                                            • ===Tomy===
                                              Rider
                                              • 2006
                                              • 552

                                              #23
                                              Zamieszczone przez Paweł T
                                              właśnie się zastanawiałem, czy mogę jechać do ASO z własnymi częściami?
                                              wtedy cena usługi nie jest wysoka, ASO bierze pieniądze za części. Chyba jednak jeśli przyjdę z własnymi częściami, to nie dostanę gwarancji naprawy?
                                              Owszem, możesz śmiało dostarczyć swoje części - zapłacisz tylko koszta robocizny.
                                              Jednak jest pewne ryzyko, o którym nie pomyślałem. Nawet w przypadku kiedy silnik pozbawiony jest już gwarancji, a np. serwis wymieni pompę wodną ze swoich zapasów np. firmy HAPU i ta nie daj Panie Boże się zatrze w trakcie eksploatacji to pokrywają koszty ew. naprawy jeśli coś się stanie. Reasumując - dostaraczając swoje własne części tracimy gwarancję na jakiekolwiek ich działanie - pozostaje tylko kwestia profesjonalnego wykonania usługi. Czyli jak w życiu .. i tak źle i tak nie dobrze.

                                              BTW: ASO twierdzi jasno - w silnikach ALH do wymiany na rozrządzie tylko: rolka napinacza zintegrowana z rolką prowadzącą oraz pasek rozrządu. Wartość usługi z kosztami robocizny to 800-850 zł. Dodatkowo wymieniają (jeśli zachodzi potrzeba) jakieś "poduszki" pod silnikiem.

                                              ASO używa także zamienników oryginalnych części i sami rekomendują np. niemieckie pompy HAPU. Nowa pompa designed for VW w kartoniku Śkoda to koszt 600 zł. Mój ASO w regenerowane się nie bawi celem dalszej gwarancji i rękojmi. Koszt pompy w ASO to 140 zł, czyli tyle samo co np. w sieci Inter-Cars. Ja niestety się pospieszyłem nieświadomy ceny w ASO i zakupiłem pompę do ALH na własny rozrachunek. Będę dobrej myśli i mam nadzieję, że do następnego rozrządu wytrzyma.
                                              Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
                                              Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
                                              Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

                                              Komentarz

                                              • autorus
                                                Rider
                                                • 2004
                                                • 508

                                                #24
                                                Ja wymienię z pompa wodną, bedę miał spokój. Ciekawe ile sobie życzy ASO w Ciechanowie za rozrząd? OCP ma znizkę więc może nie będzie tak źle.

                                                Autorus
                                                http://forum.muratordom.pl/showthrea...5%82a-Autorusa
                                                Budowa mojego domku MURATORZE

                                                ----------------------------------------------------
                                                Octavia AZS TDI 130KM obecnie 407 kkm

                                                Komentarz

                                                • Tymon
                                                  RS
                                                  • 2004
                                                  • 2970

                                                  #25
                                                  Ja z Luckiem za kpl rozrząd 720 zł z robocizną
                                                  Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
                                                  Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
                                                  BMW serii 3... Radość z jazdy.

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...